Zapewniamy, że nasza firma przestrzega restryktywnej polityki bezpieczeństwa danych osobowych. Mamy nadzieję, że zapoznanie się z naszą Informacją o przetwarzaniu danych osobowych pozwoli Pani/Panu poczuć się bezpiecznie w Emiku Sp. z o.o.
Podanie danych osobowych, a także zgoda na ich przetwarzanie są całkowicie dobrowolne. Jeśli jednak odmówi Pani/Pan podania nam niezbędnych danych osobowych, niestety nie będziemy mogli zawrzeć umowy ani wykonać usługi. Wszelkie przekazane nam dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie i celu, w jakim zostały zebrane. W każdej chwili ma Pani/Pan prawo do aktualizacji lub całkowitego usunięcia swoich danych osobowych. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się poniżej.
W związku z realizacją wymogów rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych, Emiku sp. z o.o. siedzibą w Strzebielinie przy ul. Sienkiewicza 21a informuje o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od dnia 25 maja 2018 roku. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez Emiku sp. z o.o., a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, prosimy o kontakt z Emiku sp. z o.o., drogą elektroniczną poprzez e-mail:
emiku@emiku.pl lub pisemnie na adres ul. Sienkiewicza 21a 84-220 Strzebielino.
I. Wskazanie administratora
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Emiku sp. z o.o.
ul. Sienkiewicza 21a, 84-220 Strzebielino
KRS: 0000453703; NIP: 5862281904; REGON: 221841978;
II. Cele, podstawa prawna oraz czas przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Emiku sp. z o.o. przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celach:
- zawarcia umowy na świadczenie usług,
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Emiku sp. z o.o. w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej:
- wystawiania i przechowywania faktur oraz dokumentów księgowych,
- związanych z rozpatrywaniem skarg i reklamacji,
- związanych z raportowaniem do organów administracji publicznej na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- związanych z wysyłaniem newslettera na prośbę subskrybenta i po wyrażeniu przez niego zgody.
Z danych potrzebnych do realizacji obowiązków prawnych będziemy korzystać:
- przez czas wykonania obowiązków, np. wystawienia faktury (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 c RODO, podstawa prawna: obowiązek prawny),
- przez czas, w którym przepisy nakazują nam przechowywać dane, np. podatkowe (podstawa prawna: obowiązek prawny),
lub
- przez czas, w którym możemy ponieść konsekwencje prawne niewykonania obowiązku, np. otrzymać karę finansową od urzędów państwowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 f RODO, podstawę tę będziemy nazywać „naszym prawnie uzasadnionym interesem”).
- wykrywania nadużyć i zapobiegania im − przez czas trwania umowy (podstawa prawna: wykonanie umowy), a następnie przez okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z łączącej nas umowy, a w przypadku dochodzenia przez nas roszczeń lub zawiadamiania właściwych organów − przez czas trwania takich postępowań (podstawa prawna: nasz prawnie uzasadniony interes),
- ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń − przez okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z umowy (podstawa prawna: nasz prawnie uzasadniony interes),
- tworzenia zestawień, analiz, statystyk na nasze potrzeby wewnętrzne, obejmuje to w szczególności raportowanie, planowanie rozwoju usług, prace rozwojowe w systemach informatycznych, tworzenie modeli statystycznych − przez czas trwania umowy, a następnie nie dłużej niż przez okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z umowy (podstawa prawna: nasz prawnie uzasadniony interes),
- weryfikacji wiarygodności płatniczej − przez okres niezbędny do dokonania takiej oceny przy zawarciu, przedłużeniu lub rozszerzeniu zakresu tej lub kolejnej umowy oraz do rozpatrywania związanych z tym reklamacji (podstawa prawna: wykonanie umowy); dotyczy to także danych uzyskanych przez nas z innych źródeł, a jeśli zawierają Państwo z nami kolejną umowę − Państwa danych posiadanych już przez nas przed jej zawarciem,
- wsparcia obsługi, w tym poprzez informowanie o awariach, dostosowanie obsługi w oparciu o m.in. dane o ofercie, z której Państwo korzystają, czy o dotychczas złożonych reklamacjach – przez czas trwania łączącej nas umowy (podstawa prawna: nasz prawnie uzasadniony interes).
- po zapisie na newsletter, dane będą przechowywane przez okres maksymalnie 2 lat w przypadku subskrybentów, którzy wypisali się z newslettera w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami lub zostali usunięci przez ADO po okresie 6 miesięcy z powodu braku jakiejkolwiek aktywności.
III. Obowiązek podania danych osobowych Emiku Sp. z o.o.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem wykonania żądanej usługi przez Emiku Sp. z o.o, ponieważ wynika z realizacji obowiązków nałożonych przepisami prawa lub jest niezbędne do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Emiku Sp. z o.o.
W zależności od wykonania żądanej usługi wymagane jest podanie następujących danych osobowych:
imię i nazwisko lub nazwa firmy/instytucji - niezbędne do zawarcia umowy, wystawienia dokumentu sprzedaży.
numer NIP (jeśli Klient go posiada) lub PESEL - niezbędne do zawarcia umowy, wystawienia dokumentu sprzedaży.
adres (ulica, numer budynku/lub numer budynku i lokalu, kod pocztowy i miasto) - niezbędne do zawarcia umowy, wystawienia dokumentu sprzedaży.
adres e-mail - niezbędny do komunikacji związanej z realizacją usługi lub wysyłania newslettera na prośbę subskrybenta.
Brak podania przez Panią/Pana wymaganych danych osobowych może skutkować brakiem możliwości wykonania żądanej na Pani/Pana rzeczy. Dane osobowe, które nie są wymagane przepisami prawa dla celów realizowania umowy, zbierane są na podstawie zgody, a ich podanie jest dobrowolne.
IV. Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowych
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych w celach wskazanych w pkt. III, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane następującym odbiorcom bądź kategoriom odbiorców:
- organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów prawa, np. Policji, organom podatkowym i służbom ratowniczym;
Za wyjątkiem tych sytuacji, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane w zakresie dozwolonym przez prawo na podstawie odrębnych umów powierzenia:
- podmiotom świadczącym nam usługi doradcze, konsultacyjne, audytowe, organizacyjne, zajmującym się wysyłką zbiorowego mailingu (newsletter), pomoc prawną, podatkową, rachunkową, agencjom badawczym działającym na nasze zlecenie,
- podmiotom wykonującym zadania wynikające z przepisów prawa, takim jak biura informacji gospodarczej, a także bankom i instytucjom w zakresie, w jakim informacje te są niezbędne;
- podmiotom współpracującym z Emiku Sp. z o.o. w realizacji procesów biznesowych i technicznych (np. firmie informatycznej wspomagającej utrzymanie systemów informatycznych), w tym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na rzecz Emiku Sp. z o.o. (tzw. procesorzy danych).
W przypadku takiego przekazania, Emiku Sp. z o.o. zawiera z tymi podmiotami stosowne umowy powierzenia, gwarantujące najwyższy standard ochrony i zachowanie poufności oraz bezpieczeństwa danych osobowych, a także ich wykorzystanie jedynie w celu realizacji umownego lub prawnego obowiązku Emiku Sp. z o.o.
V. Okresy przetwarzania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji umowy, a po tym czasie przez okres wymagany przepisami prawa oraz przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń, jakie może podnosić Emiku Sp. z o.o. lub jakie mogą być podnoszone wobec Emiku Sp. z o.o. w zakresie realizacji świadczonych usług na rzecz Pani/Pana, a także w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody, ich przetwarzanie zostanie zakończone nie później niż w dniu wycofania tej zgody/w dniu upływu terminu przechowywania danych osobowych wymaganego przepisami prawa. Zgoda na przetwarzanie danych może być cofnięta w dowolnym momencie.
VI. Zgoda
Jeżeli wykorzystanie przez nas Państwa danych nie jest konieczne do wykonania umowy, realizacji obowiązku prawnego lub nie stanowi naszego prawnie uzasadnionego interesu, możemy prosić o wyrażenie zgody na określone sposoby wykorzystania Państwa danych. Taka zgoda może umożliwiać np. udostępnienie danych innym podmiotom na potrzeby ich akcji promocyjnych lub automatyczne podjęcie decyzji w oparciu o Państwa dane i na Państwa żądanie. Udzieloną nam zgodę mogą Państwo w każdej chwili wycofać (nie będzie to wpływać na zgodność z prawem wykorzystania Państwa danych przed cofnięciem takiej zgody).
VII. Prawa osoby, której dane dotyczą
Emiku Sp. z o.o. zapewnia Panią/Pana, że wszystkim osobom, których danych osobowe są przetwarzane przez Emiku Sp. z o.o., przysługują odpowiednie prawa wynikające z RODO, takie jak:
- prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
- prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. „prawo do bycia zapominanym”) – w przypadku gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych,
- osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
- dane muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku gdy:
- osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
- administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
-
prawo do przenoszenia danych osobowych – w przypadku gdy:
- przetwarzanie odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez taką osobę oraz
- przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
- prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdy:
- zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją oraz
- przetwarzanie danych oparte jest na podstawie niezbędności do celów wynikających z prawnie uzasadnionego interesu Emiku Sp. z o.o..
Prawa te są niezbywalne i nie mogą być ograniczane. Emiku Sp. z o.o. ma prawo odmówić realizacji żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych, jeśli:
obowiązek przetwarzania tych danych nakładają na Emiku Sp. z o.o. przepisy aktualnie obowiązującego prawa (np. przepisy podatkowe),
jeśli czyniąc to pozbawimy się wyegzekwowania od Pani/Pana zobowiązań wobec Emiku Sp. z o.o. lub pozbawimy się możliwości obrony przed ewentualnymi roszczeniami.
VIII. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
W zakresie, w jakim udzieliła Pani/Pan zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do jej cofnięcia. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
IX. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez Emiku Sp. z o.o. Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego tj. do Prezesa Ochrony Danych Osobowych.
X. Informacja o cookies
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta. Jednak Emiku Sp. z o.o. nie korzysta z technologii „cookies”.
Strzebielino, dnia 25 maja 2018 r.
I. Dane sprzedawcy
Sprzedawcą i wykonawcą usług programistycznych, fotograficznych oraz szkoleniowych jest Emiku sp. z o.o. ul. Sienkiewicza 21a, 84-220 Strzebielino KRS: 0000453703; NIP: 5862281904; REGON: 221841978.
II. Umowa o świadczenie usług i odstąpienie od umowy
Wszelkie zasady współpracy, terminy realizacji usług, płatności, reklamacje, kary umowne czy zasady odstąpienia od umowy są zawierane w indywidualnych umowach, które jako wykonawca usług podpisujemy ze zleceniodawcami.
III. Formy płatności za usługi
Za realizowane usługi nasza firma przyjmuje płatności z Polski i zagranicy w formie tradycyjnego przelewu (bez dodatkowych opłat) lub w formie szybkich płatności internetowych/płatności kartą (po doliczeniu prowizji operatora). Firmy, które chcą uregulować zobowiązanie w formie szybkich płatności internetowych/kartą otrzymają od nas indywidualnie wygenerowany link do takiej transakcji.